Wtorek, 23 kwietnia 2024
Fundusze krajowe Fundusze UE
BIP Rumia powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę Zwiększ kontrast Zmniejsz kontrast

Gra miejska „Poszukiwacze Skarbów”


Gra miejska „Poszukiwacze Skarbów”08.05.2018 r.


W ramach Tygodnia Bibliotek, 12 maja 2018 roku, o godz. 11:00, biblioteka w Rumi zaprasza na kolejną edycję gry miejskiej z użyciem smartfona. Tym razem gracze wcielą się w poszukiwaczy skarbów, a skarbami będą nowości książkowe, cieszące się popularnością kryminały, reportaże, literatura młodzieżowa oraz komiksy i mangi, ukryte w zakamarkach miasta.

Gra, którą przygotowała biblioteka to podchody w nowoczesnym wydaniu. Działa na zasadzie znanej powszechnie Pokemon Go. Gracze przeniosą się w wirtualny świat dzięki smarfonom z dostępem do Internetu i GPS oraz specjalnej, darmowej aplikacji Action Track, pracującej w systemie Android lub iOS. Po jej uruchomieniu gracze, wcielający się w poszukiwaczy skarbów, zobaczą mapę miasta, na której zaznaczone będą punkty warte odwiedzin. W każdym ukryty jest skarb, do którego doprowadzą, wyświetlane na ekranie smarfona, wskazówki ujęte w formie ciekawych zagadek i łamigłówek.

Rumska biblioteka jest pierwszą biblioteką w regionie, która zaczęła tworzyć gry przy użyciu aplikacji Action Track. Gra „Poszukiwacze Skarbów” to już drugi projekt wykorzystujący możliwości aplikacji. W czasie pierwszej gry, która odbyła się w ramach Dnia Hobbita, świetnie bawiły się całe rodziny.

– Nasza pierwsza gra spotkała się z wielkim entuzjazmem mieszkańców, dlatego postanowiliśmy przygotować kolejną propozycję. Mamy nadzieję, iż spotka się z równie pozytywną reakcją. Zapraszamy wszystkich: rodziców, dziadków z dziećmi, młodzież, grupy przyjaciół. Będzie to okazja do wspólnego przeżycia wciągającej przygody i wygrania ciekawych książek – zachęcają bibliotekarze.

Warto wspomnieć, iż gry samodzielnie przygotowują bibliotekarze. Dlatego każda gra jest unikatowa i wyjątkowa.

Grę można rozpocząć w dowolnej filii Miejskiej Biblioteki Publicznej w Rumi o godz. 11.  Aby wziąć udział w grze należy zabrać ze sobą smartfon lub tablet z dostępem do Internetu i systemem operacyjnym Android lub iOS. Grę pobiera się  za pomocą kodu QR dostępnego w filii, z której gracz startuje. Na szybkich, bystrych i odważnych czekają: „Zamęt” V. Severski, „Macbeth” J. Nesbo, „Kredziarz” Tudor C.J., „Lore. Potworne istoty” A. Mahnke, „13 powodów” J. Asher, „Zapadła dziura Bone Gap” L. Ruby, „Cudowny chłopak i ja. Trzy cudowne historie” R. J. Palacio, „Kto wypuścił bogów?” M. Evans, „Listy do utraconej” B. Kemmerer, „Tu byłem” Tony Halik (audiobook), „Jak zawsze” Z. Miłoszewski (audiobook), „Księga cmentarna” N. Gaiman (audiobook), „Adventure Time (1)” Corsetto, Sterling, „Adventure Time (2)” Corsetto, Sterling, „Sherlock. Niewidomy bankier (manga)” M. Gattis, S. Moffat, a także „Sherlock. Studium w Różu (manga)” M. Gattis, S. Moffat.

Fundusze zewnętrzne
Kalendarz wydarzeń